W ramach cyklu spotkań Sotis dla RODZICÓW zapraszamy na kolejny bezpłatny webinar:
„Trening jedzenia”, który odbędzie się 25.03.2025 (wtorek) o godzinie 18:00.
Problemy z wybiórczością pokarmową czy z niską motywacją do jedzenia posiłków dotyczą bardzo wielu dzieci ze spektrum autyzmu (i nie tylko). Uczestnicy webinaru usłyszą, jak w praktyczny sposób można budować motywację dziecka do jedzenia. Nasi specjaliści podpowiedzą, jak organizować posiłki sprzyjające samodzielności i współpracy oraz jak uatrakcyjnić dziecku posiłek. W trakcie webinaru będzie również poruszany wątek treningu smakowego, pomagającego wprowadzać nowe potrawy do jadłospisu dziecka. Informacje dotyczące strategii rozszerzania jadłospisu będą opierać się na analizie możliwych przyczyn trudności, które mogą znacząco różnić się między dziećmi.
Prowadzące:
mgr Marianna Prusek – logopeda, neurologopeda, filolog
dr Monika Rupińska – psycholog z przygotowaniem pedagogicznym, superwizor behawioralny oraz diagnosta.
Webinar potrwa około 60 minut.
Udział w webinarze jest bezpłatny i wymaga rejestracji (rejestracja możliwa jest przed samym wydarzeniem – w ten sposób, że 25 marca przed 18:00 czeka się w wirtulanej poczekalni a o 18:00 system wpuszcza na webinar). Liczba miejsc ograniczona.
Link do webinaru: https://sotis.clickmeeting.com/webinar-trening-jedzenia
Podczas webinaru mgr Marianna Prusek będzie na czacie odpowiadać na Państwa pytania związane z wystąpieniem. Po zakończeniu prezentacji NIE będzie możliwości zadawania pytań.
Zapraszamy!
W razie pytań zapraszamy do kontaktu: szkolenia@sotis.pl
Prowadzące:
mgr Marianna Prusek – logopeda, neurologopeda
Ukończyła studia magisterskie na kierunku filologia polska i teatrologia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, logopedyczne studia podyplomowe na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz studia podyplomowe drugiego stopnia ze specjalizacją: neurologopedia kliniczna na Uniwersytecie Wrocławskim. W czasie studiów odbywała praktyki logopedyczne m.in. na oddziale neurologii Szpitala w Konstancinie, w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 7 w Warszawie w zakresie dyslalii, w kilku placówkach: z pacjentami dysartrycznymi, z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu. Odbywała także praktyki na turnusach terapeutycznych dla dzieci autystycznych. Stale pogłębia swoją wiedzę, uczestnicząc w rozmaitych szkoleniach i kursach logopedycznych oraz neurologopedycznych w zakresie fizjologii i motoryki mowy. Ukończyła szkolenie w zakresie wrocławskiej Metody Dyna-Lingua, która wspomaga rozwój mowy dzieci z autyzmem i z zaburzeniami sprzężonymi oraz szkolenie I stopnia w zakresie stosowania komunikacji alteranatywnej PECS. Uczestniczyła w konferencjach: Europe Autism – Nicea 2020 r. oraz Kraków 2023 r. Prowadzi webinary n/t różnych aspektów rozwoju i zaburzeń mowy w autyzmie, z treningu jedzenia i w temacie zagrożeń w obszarze nowych technologii w perspektywie rozwoju dziecka.
Prywatnie mama dorosłej córki – lingwistki i antropolożki, z którą nieustannie rozważa kwestie języka i jego miejsca w kulturze. Interesuje się początkami komunikacji w perspektywie lingwistyki, antropologii oraz psychologii. Kocha dzieci, zwierzęta (zwłaszcza jamniki), książki, teatr i podróże biegnące szlakiem dzieł sztuki.
dr Monika Rupińska – Psycholog z przygotowaniem pedagogicznym, superwizor behawioralny (19/S/2013), diagnosta. Ukończyła Psychologię Kliniczną na Uniwersytecie SWPS w Warszawie i podyplomowe studia w zakresie Stosowanej Analizy Zachowania oraz podyplomowe studia kwalifikacyjne Diagnoza, edukacja, terapia i rewalidacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uzyskała również stopień naukowy doktora nauk społecznych w dyscyplinie psychologia. Od 2007 roku jej główną pasją i obszarem specjalizacji jest praca z dziećmi ze spektrum autyzmu, w której łączy swoje doświadczenie kliniczne i wiedzę naukową. W 2011 ukończyła szkolenie PECS (Picture Exchange Communication System). W 2016 roku otrzymała certyfikat z narzędzia przesiewowego do diagnozy autyzmu STAT (Screening Tool for Autism in Toddlers), zaś w 2018 ukończyła szkolenie ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule, Second Edition) w diagnozie klinicznej. Ukończyła również szkolenia z testów psychologicznych tj.: Skala Inteligencji Stanford-Binet 5, Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leiter-3 oraz Profil Psychoedukacyjny, wydanie 3, wersja polska (PEP-3). Jest współautorką artykułów naukowych dotyczących efektywności Stosowanej Analizy Zachowania oraz systemu PECS w terapii dzieci z autyzmem, publikowanych w „Postępach Nauk Medycznych”. W latach 2010-2018 prowadziła zajęcia dla studentów na Uniwersytecie SWPS, zaś od 2015 roku prowadzi zajęcia dla studentów studiów podyplomowych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. W ramach zajęć ze studentami przekazuje wiedzę m.in. na temat efektywnych metod i technik terapii dla dzieci z zaburzeniami rozwoju. Wniosła także znaczący wkład w tworzenie modelu pracy ogólnokrajowego ośrodka pomocy osobom z zespołem Downa i ze spektrum autyzmu w Gruzji „Children of Sun”, oferując merytoryczne i praktyczne wsparcie.