sotis logo

Testy psychologiczno-diagnostyczne

Przeprowadzenie badania ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule – Second Edition) wraz z omówieniem wyników950 PLN
Przeprowadzenie badania CONNERS 3® (Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących)700 PLN
* omówienie wyników CONNERS 3® (ok. 30 min.; online)150 PLN
Przeprowadzenie badania SB5 (Skala Inteligencji Stanford-Binet 5)700 PLN
* omówienie wyników SB5 (ok. 30 min.; online)150 PLN
Przeprowadzenie badania Leiter-3 (Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera, wydanie 3)800 PLN
* omówienie wyników Leiter-3 (ok. 30 min.; online)150 PLN
Przeprowadzenie badania FSDS (Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej)500 PLN
* omówienie wyników FSDS (ok. 30 min.; online)150 PLN
Przeprowadzenie badania ABAS-3 (System Oceny Zachowań Adaptacyjnych, wydanie 3)700 PLN
* omówienie wyników ABAS-3 (ok. 30 min.; online)150 PLN
Przeprowadzenie testu KOLD (Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD)550 PLN
* omówienie wyników KOLD (ok. 30 min.; online)150 PLN
Przeprowadzenia badania z PEP-3 (Profil Psychoedukacyjny, wydanie 3)700 PLN
* wstępny program z omówieniem (PEP-3)500 PLN
Przeprowadzenie badania SENA (System Oceny Zachowania Dzieci i Młodzieży)900 PLN
* omówienie wyników SENA (ok. 30 min.; online)150 PLN

Protokół ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule – Second Edition)

Uważna obserwacja – trafna diagnoza

ADOS-2 służy do oceny zachowań charakterystycznych dla spektrum autyzmu. Jest szeroko uznawany za złoty standard w diagnozie autyzmu zarówno u dzieci, młodzieży, jak i dorosłych. ADOS-2 składa się z pięciu modułów, których wybór zależy od wieku, poziomu rozwoju językowego i umiejętności komunikacyjnych osoby badanej.

Jak wygląda badanie?

  • Czas trwania: ok. 50 minut 
  • Obserwacja zachowań dziecka/osoby dorosłej podczas interakcji z specjalistą
  • Opis wyników i rekomendacje dotyczące dalszego wsparcia podczas spotkania

Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących (Conners 3®)

Zrozumienie profilu uwagi Twojego dziecka

Informacje uzyskane w badaniu Conners 3® pomagają w ocenie objawów ADHD oraz zaburzeń współwystępujących, takich jak zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze, u dzieci (od 6 r.ż.) i młodzieży (do 18 r. ż.).

Jak wygląda badanie?

  • Czas trwania: ok. 50 minut 
  • Rozmowa z dzieckiem i/lub rodzicem
  • Włączenie nauczyciela w proces diagnostyczny
  • Opis wyników i rekomendacje dotyczące dalszego wsparcia.

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

Rzetelna miara potencjału intelektualnego zarówno dzieci jak dorosłych

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5) to nowoczesne, rzetelne i kompleksowe narzędzie, które pomoże Ci uzyskać pełny obraz zdolności intelektualnych zarówno dzieci (od 2 r.ż.) jak osób dorosłych (do 69 r. ż.). Test SB5 mierzy ogólny poziom inteligencji (IQ) oraz pięć kluczowych czynników poznawczych. Każdy z tych czynników jest badany w formie werbalnej oraz niewerbalnej. 

Jak wygląda badanie?

  • Czas trwania: ok. 50-90 minut (w zależności od wieku i tempa pracy osoby badanej)
  • Spotkanie indywidualne z dzieckiem podczas którego wykonuje aktywności określone w teście 
  • Dokładny opis wyniku IQ, który można omówić z psychologiem, także w formie online

Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera, wydanie 3 (Leiter-3)

Nie wymaga mówienia, by zrozumieć myślenie

Leiter-3 to test inteligencji przeznaczony do oceny inteligencji niewerbalnej, pamięci niewerbalnej i uwagi u dzieci, młodzieży i dorosłych w wieku od 3 do 75 lat. Jego zaletą jest to, że diagnosta niewerbalnie, przy pomocy pantomimy pokazuje uczestnikowi jakie jest zadanie. Dlatego świetnie sprawdza się m.in. u osób z trudnościami w mówieniu lub rozumieniu mowy oraz u osób niesłyszących.

Jak wygląda badanie?

  • Czas trwania: do 90 minut; w zależności od wieku dziecka mogą być to 2 spotkania
  • Rozwiązywanie zadań obrazkowych, które sprawdzają różne aspekty funkcjonowania intelektualnego
  • Opis wyników i rekomendacje dotyczące dalszego wsparcia

Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej (FSDS)

Sprawdź, jak Twoje dziecko radzi sobie w codziennym życiu

Zdolności poznawcze nie ograniczają się tylko do wyników IQ – równie ważna jest ocena umiejętności społecznych i adaptacyjnych. Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej (FSDS) służy do oceny poziomu samodzielności i umiejętności społecznych dzieci (od 1 r. ż.), młodzieży oraz osób dorosłych (do 30 r. ż).

Jak wygląda badanie?

  • Czas trwania: około 50 minut
  • Test opiera się na rozmowie z opiekunami dziecka lub bezpośrednio z osobą badaną
  • Opiera się na rozmowie z opiekunami dziecka lub  z osobą badaną 
  • Dokładny opis obejmuje analizę mocnych stron oraz obszarów wymagających wsparcia

System Oceny Zachowań Adaptacyjnych, wydanie 3 (ABAS-3)

Codzienne umiejętności mają znaczenie

ABAS-3 pomaga określić, jak dziecko, nastolatek (do ukończenia 20 r.ż.) funkcjonuje na co dzień – w domu, w szkole i w kontaktach z innymi. Badanie oparte na wypełnieniu kwestionariusza przez rodzica, nauczyciela lub opiekuna, a także w przypadku starszych nastolatków (od 16 r.ż.) także samoopisu.

Jak wygląda badanie?

  • Czas trwania: ok. 50 minut
  • Rozmowa z opiekunami dziecka i/lub bezpośrednio z osobą badaną (od 16 r.ż.)
  • Włączenie nauczyciela w proces diagnostyczny
  • Opis wyników i rekomendacje dotyczące dalszego wsparcia

Test „Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD”

Poznaj, jak rozwija się mowa Twojego dziecka

KOLD służy do oceny rozwoju mowy i komunikacji u dzieci w wieku żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym. To jedno z najbardziej kompleksowych narzędzi stosowanych przez logopedów w celu określenia poziomu rozwoju mowy dziecka, identyfikacji opóźnień i nieprawidłowości oraz zaplanowania odpowiedniej terapii.

Jak wygląda badanie?

  • Czas trwania: ok. 50 minut
  • Spotkanie indywidualne z dzieckiem, w czasie którego wykonuje określone aktywności
  • Opis rozwoju mowy dziecka i rekomendacje do dalszej pracy

Profil Psychoedukacyjny, wydanie 3 (PEP-3)

Analiza rozwoju dziecka – z myślą o skutecznym planowaniu wsparcia

Test PEP-3 ocenia poziom rozwoju dziecka w kluczowych obszarach (m.in. mowa, motoryka, umiejętności poznawcze), umożliwia określenie mocnych stron oraz obszarów, które wymagają wsparcia. Dodatkowo informacje otrzymane w badaniu testem PEP-3 umożliwiają zaplanowanie skutecznej terapii i wspomagania rozwoju. Badanie jest rekomendowane dla dzieci w wieku od 2 do 7 lat.

Jak wygląda badanie?

  • Czas trwania: do 120 minut (w zależności od wieku i indywidualnego tempa dziecka  może być podzielone na dwa spotkania.
  • Indywidualne spotkanie z dzieckiem, w czasie którego będzie proszone o wykonanie określonych aktywności
  • Opis rozwoju poszczególnych obszarów i rekomendacje do dalszej pracy

System Oceny Zachowania Dzieci i Młodzieży (SENA)

SENA umożliwia identyfikację trudności emocjonalnych i behawioralnych u dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 18 lat. Dzięki ocenie z różnych perspektyw – rodzica, nauczyciela, a od 7 roku życia także dziecka – możliwe jest uchwycenie pełniejszego obrazu jego funkcjonowania.

Jak wygląda badanie?

  • Czas trwania: ok. 50 minut 
  • Rozmowa z dzieckiem i/lub rodzicem
  • Włączenie nauczyciela w proces diagnostyczny
  • Opis wyników i rekomendacje dotyczące dalszego wsparcia.